Biz peru'dayiz ama...

The House Project

Flag of Peru  , Provincia de Lima,
Thursday, October 24, 2013

Ucagimiz erken oldugundan aksamdan bavullari topladik, sabah erkenden kahvaltimizi yapip havalimaninin oldugu ada olan Baltra'ya gitmek uzere hazirdik. Taksimizi cagirdik, once yesil, sonra gri agaclarin arasindan suzulerek havalimaninin oldugu adaya giden teknenin kalktigi iskeleye ulastik. Geldigimizde yaptigimiz gibi bavulumuzu teknenin ustune yukledik, kendimiz de icine oturduk. Icinde bir havaalani ve bolca kaktus olan adaya ulastigimizda bizi havalimanina goturecek otobus bekliyordu.

Havalimanina vardik, check-in yapip basladik ucagi beklemeye. O sirada gencten, degneklerle yurumeye calisan bir adam yaklasip bize ispanyolca bisiler soyledi. Cok hizli konustugu icin anlamadik, ispanyolca olarak biz ispanyolca bilmiyoruz dedik (Azcik yavas konussaydi anlardik biz oni). Bu sefer basladi ingilizce konusmaya. Ulastirma bakanliginda calisiyormus ve havalimanlarini gelistirmek icin bizim fikrimizi almaya gelmis. Once bize tabelalardaki ingilizce yazilarin dogruyu ifade edip etmedigini sordu. Gercekten de yazida 'bekleme salonuna gidin' yerine 'ucaga binin' anlamina gelen bir ifade vardi. Emre hemen 'ben de havacilik sektorunde calisiyorum' diyerekten olaya girdi ve ifadenin yanlis olduguna dair bir aciklama yapti. Daha sonra adam bizi yanina cagirdi ikimiz de bu adam bizden baska ne istiyo acaba der gibi saskin saskin birbirimize baktik ve ayip olmasin diye kalkip adami takip ettik. Bizi tuvaletlerin onunde durdurdu ve lutfen iceri bakip neyin eksik oldugunu soyler misiniz dedi. Kizlar tuvaletinde pek birsey yoktu ama erkekler tuvaleti pek pisti. Bunun uzerine biz tuvaletten cikarcikmaz arkamizdan bir ordu tuvaleti temizlemeye basladi. Adam bize nazikce tesekkur etti ve yanindakilerle birlikte ilerideki yasli bir ciftin yanina gitti. Daha sonra yanindaki Ispanyollarla sohbet etmeye basladik ve anladik ki bu adam bizzat ulastirma bakaninin vekiliymis ve tatile geldigi halde havalimanini iyilestirmek icin calisiyormus. Sasirdik ve cok takdir ettik. Adam tatilinde bile isini dusunuyor. (Bizse hep tatildeyiz, hihohoho)

Bakan vekilini takdir ederekten gelen LAN ucagimiza bindik. Artik yeni bir ulkeye yelken aciyoruz. Ama merhaba Peru demeden once katetmemiz gereken cok yol var. Ucakla once Guayaquil'e gidiyoruz. (Guayaquil'i de havadan tekrar gormus olduk) Orada ucakta bekleyip yeni yolculari aldiktan sonra geri Quito'ya geldik. Quito'da bavullarimizi aldik sirada bekleyip tekrardan check-in yapip bavullari verdik. (Galapagos icin ozel bir durummus) ve ozledigimiz lezzet olan hamburger yemek icin iceri gectik. (Tabi yedikten sonra pisman olduk, niye ozlenir bu meret bilmem ki)

Saat 9 gibi ucagimiza bindik, 2 saat sonra Lima'ya indik. O kadar aktarmadan sonra tam derin bir nefes alacakken, nefesimiz kursagimizda kaldi. Biz elimizle aldik ucaga koyduk diye sevinirken megerse bavullar gelmemis. (O kadar aktarma yaptik bisi olmadi, elimizle koydugumuz bavullar kayboldu iyi mi?) Sadece icinde pijamalarimizin oldugu sirt cantamizin gelmesi gece 12'de bize mutluluk kaynagi oldu.

Bavullar surda burda derken gece 1'e kadar havalimaninda bekledik, cesitli formlar doldurduk, bizim kaderimizi paylasanlarla arkadas olduk. Bu arada kalacagimiz yerden de gec gelecegiz diye bir taksi ayarlamistik. Fakat bekle bekle taksi kesin gider diye de icimiz icimizi yedi. Neyse gerekli islemleri yaptik ve ciktik disari. Bir yandan da LAN havayollarina mutesekkiriz cunku yukumuzu baya hafifletti. 3 bagaj yerine bir sirt cantasi ile hostelimize gidecegiz. (gidebilirsek) Kendimizi hazirladik yoldan taksi cevirecegimize fakat vefakar taksicimiz Edu bizi beklemis saatlerce. Elinde ismimizle orda onu gorunce tanidik birini gormus kadar sevindik. Gerci ismimizi yanlis yazdigi icin bizim hostelden gonderildigini anlamamiz guc oldu ama bekledi ya bizi, Edu bizim canimiz.

Soforumuzle sinemalardan, Turkiye'den ve Peru'dan konusa konusa gece 2 gibi Miraflores'teki hostelimize vardik. Edu'ya tesekkur ettikten sonra hostelimizden iceri girdik, kaydimizi yaptirdik ve odamiza gectik. Artik tek istedigimiz sakin bir uyku...

Ama o da ne, sanki odanin icinde bir diskotek var. Cistak cistak...Neyseki internet sayfasindaki uyariyi gordugumuz icin boyle bir durumu bekliyorduk. Giristeki kulak tikaclarindan alip kulaklarimiza tikadiktan sonra, butun gunun yorgunlugu da olunca sesler bize ninni gibi geldi...