Machu Picchu'ya hazirlik

Where I stayed

Flag of Peru  , Cusco,
Saturday, November 2, 2013

Guzel bir Cusco sabahina uyaniyoruz. Bugun rahatiz, yarinki onemli gezimiz icin enerji toparlayacagiz.

Bu arada gidis treninin biletini almistik Lima'da ama hala Machu Picchu’nun bileti yok elimizde. Bu konuyla ilgili 2 rivayet var. Bazilari oradan da bilet alinabilir diyor, bazilarina gore ise gitmeden bileti almak en iyisi.

Sabah ilk is turist ofisine gidiyoruz. Bize kendilerinin satmadigini Kultur Bakanligi ofisinde satildigini soylediler. Ofisin yeri ise uzakmis, turist oldugumuz icin taksiyle gitmemiz gerekiyormus. Hic bizde taksiye guvenecek tip var mi? haritadan hemen soylenilen yere baktik ve gorduk ki yurunmeyecek bir yol degil. Ciktik yola.

Etraftaki dukkanlara bakarak 30 dakika kadar yuruduk, ofisin oldugu caddeye geldik. Asagi iniyoruz ofis yok, yukari cikiyoruz ofis yok. En sonunda oradaki dukkanlara sorduk da arada birsokak gosterdiler. Koskoca Machu Picchu bileti satis ofisini oyle araya bir yere koymuslar. Iceri gittik ki bilet sirasindakilerin cogu acenta. Turistler biletlerini acentalardan aliyorlar. Biz her isimizi kendimiz yapariz, bileti de kendimiz aliveririz diyip girdik siraya.

3 cesit bilet var. Zaten gunde toplam 2500 kisiye izin veriliyormus. Bunlardan bazilari sadece sehri gormek icin bilet aliyorlar. Bazi hafif maceraperestler Huayna (Wayna) Picchu'ya cikiyorlarmis. Huayna Picchu genelde Machu Picchu dagindan gorulen manzaranin oldugu sehrin arkasindaki kucuk dag. Yuksek olan ise Machu Picchu dagi. Her iki daga da gunde 400 kisinin cikmasina izin veriliyormus. Biz tabi ki agir maceraperestler oldugumuz icin yuksek ve zor olan Machu Picchu dagina cikmak icin biletimizi aldik. (Wayna Pichu dagina cikis biletlerinin bitmesinin de etkisi oldu tabi :)))

Bileti aldiktan sonra odeme sirasina girdigimizde farkettik ki kadin yanlis tarihli bilet kesmis bize. Verilmis sadakamiz varmis. Yoksa oraya kadar gidip Machu Picchu'nun kapisinda kalicaktik. Herseyi surekli kontrol etmek gerek.

Sirada nasil gidecegimiz var. Lima'da kalirken Ollantaytambo'dan Maccu Picchu'ya giden tren biletimizi almistik. Fakat Ollantaytambo'ya nasil gidecegiz? Hostelimizden edindigimiz bilgiye gore dolmuslar varmis Cusco'dan Ollantaytambo'ya giden. Yarin panik olmayalim diye hemen dolmuslarin oldugu yere gitmeye karar verdik. Ana caddeden yuruyup saga dondugumuzde orada duran dolmuslari gorduk. Dolmuslarin yanindaki ofise girdik ve yarin Ollantaytambo'ya gitmek istedigimizi soyledik. Araclar doldukca kalktigindan 2-2.30 gibi gelin dedi adam ki sabah 6 trenine yetisebilelim. (Vay anasini, daha ibibikler otmeden dolmus duraginda olacagiz)Dolmus biletlerimiz de tamam.

Butun islerimizi hallettigimize gore artik gezme ve alisveris zamani. Biletimizde 16 yerin 13'unu bitirdik. Artik gorulecek bir yer kalmadi. San Blas pazarina da tekrar gittik ve yine kapaliydi. Gezerken Machu Picchu'nun soguk olma ihtimaline karsi kendimize alpaca yununden bere eldiven de aldik. Boylece alisveris isini de halletmis olduk.

San Blas'tan asagi inerken karnimiz iyice acikti. Aklimiza otobuste duydugumuz bir sandvicci geldi, Jack's Cafe. Girdigimizde iceride sira olmasi buranin nasil populer bir yer oldugunu anlatmaya yeter. Biraz bekledikten sonra bir masa bosaldi ve hemen yerlestik. Tavuklu ve somonlu 2 sandvic ve bir corba soyledik. Hersey cok lezzetliydi. Sandviclerin ici agzina kadar doluydu, ustelik yaninda da patlicanli bir salata geldi.

Ciktiktan sonra meydana indik. Biraz meydanda dolastiktan sonra hostelimize donmeye karar verdik. Gece 2'deuyanmak icin erkenden yatmamiz gerekli.

Tam diger otelin de oldugu kucuk meydana geldik ki bu meydana bakan kilisedeki dugunu gorduk. Gelin ve damat rahibin onune oturmuslar evlilik vaazi dinliyorlar. Acaba kapiya yururler mi diye biraz daha bekledik ama vaaz biraz uzun surdu. Dolayisiyla soyle bir kapidan bakip, mutluluklar dileyerek hostelimizin yolunu tuttuk.

Cantamizi hazirladik, tam yatacagiz ki....Amaninnnnnnn!!!! Bugun gunlerden cumartesi!!! Odamizin icinde cistak cistak disko muzikleri inliyor. Saga donuyoruz, sola donuyoruz heryerden ayri bir muzik sesi. Ortada birlesiyoruz yine olmuyor. Biraz daha cabaladiktan sonra 11 gibi uykuya yenik dustuk.