Tepelerden yukari, tepelerden asagi

Trip End May 09, 2014

Flag of Peru  , Lima Region,
Monday, October 28, 2013

Hafta basi yeni ufuklara yelken acma zamani. Esyalarimizi toparlayip kahvaltiya gidiyoruz. Her zamanki gibi meyve sulu, yumurtali, pofidik ekmekli kahvaltimizi yaptiktan sonra son gittilik bir Miraflores turu yapmak istiyoruz.

Esyalari asagiya indirip resepsiyona biraktiktan sonra ana caddeye ciktik ve basladik yurumeye. Bugunun haftanin ilk is gunu olmasi itibariyle parklar biraz bos. Fakat ilerde bir hareket gozumuze carpiyor. Morlar giyinmis bir grup ogrenci, ogretmen ve velileri. Ellerinde Meryem Ana'nin tahti, 2 adim atip durarak toren yapiyorlar.

Cocuklar yurumekten yorulmus, ogretmenler ve veliler dua okuyarak yurumeye devam ediyorlar. Bazilari onlari gozyaslari icinde seyrediyor. Biz ise hayret ediyoruz. İspanyollar bu insanlara nasil bir baski yapmis olmali ki sonraki nesiller kendilerine dayatilan bir dini bu kadar koyu bir sekilde yasasin.

Biraz seyrettikten sonra hostelimize donuyoruz. Zaten az sonra da taksi geliyor ve bizi alip Cruz del Sur'un kendi otobus istasyonuna goturuyor. Cruz del Sur o kadar buyuk bir firma ki sehrin genel otobus istasyonunu kullanmiyor, kafeteryasiyla filan kendi merkezi var.

Once bagajlarimizi verip check-in yapiyoruz.(ayni ucak gibi) sonra oturup otobus saatimizin gelmesini bekliyoruz. Otobus cok dakik 15 dakika once aliyorlar. Biner binmez iceriye hayran kaliyoruz. Genis, yatak olan koltuklar, icinde binbir cesit sinema, dizi ve muzik olan ekranlar, internet ve bir de hostes var otobuste. Hic boyle bisi gormemistik simdiye kadar.

Rahat koltuklarimiza yerlestik ve yolculuk basladi. Daha saat oglen 2 oldugu icin etrafi seyrediyoruz. Merkezden cikar cikmaz gercek Lima ile karsilastik. Gercek anlamda bir col ve colde yasamaya calisan insanlarin barakalarini gorduk. Bunlarinkinin yaninda bizim gecekondular saray yavrusu kalir. Heryer toz toprak. Ustelik bazi yerlerde iki adim sonra okyanus oldugu halde. Hayat kosullari gercekten zor. Bu insanlar niye gelmisler buralara, hayret.

Yol uzun bir sure bu sekilde devam etti. Aslinda otobusunuz Nasca cizgilerinin yanindan gecti ama hava artik karardigi icin goremedik. Artik aksam yemegi saati geldi. Hostes herkesin bilet alirken isaretledigi yemegi dogrulamak icin geldi. Biz de gunluk yemek olan 'standard food' isaretlemistik. Anlasilan standard food'un ispanyolcasi 'snack' anlamina geliyormus. Turkce meali 'atistirmalik' demek.

Dolayisiyla herkese tavuk veya vejetaryen yemekleri gelirken, bize soguk sandivic ve bir kucuk tatli kurabiye geldi. Yiyebileceklerimizi yedik artik napalim otobuse baska yemek yuklememisler. Bunun bizim icin bir nimet oldugunu ise sonra anladik. Yol o kadar virajliydi ki sicak aksam yemegi yiyenlerin midesi dayanmadi. Cogu geceyi tuvalette kusarak gecirdi. Biz ise hafif yedigimizden geceyi uyuyarak veya karanlik yollarda piril piril parlayan yildizlari seyrederek gecirdik.

Sabah oldugunda ise manzara gorulmeye degerdi. Yemyesil daglarin arasindan dogan gunes bize merhaba dedi. Bir yanda cimlere yayilmis hayvanlar, diger yanda selaleler ve biz surekli daglarin etrafinda donerek bir dagin tepesine cikiyoruz, sonra iniyoruz. Sonra yine cikiyoruz ve tekrar iniyoruz. Midemiz agzimizda. Tugbanin midesi bulandigindan gozleri kapali, arada manzaraya bakiyor. Emre ise Meryl Streep'in filmini bulmus, bi yandan midesi bulaniyor. Bir yandan da gozunu filmden ayiramiyor. E bu calismasi Cusco'ya varmadan etkisini gosterdi. O da kusanlar kervanina adini yazdirdi.

Cusco'ya vardigimizda ikimizin da midesi perisan, basi donuyor. Hostelimize gidip biraz dinlendikten sonra odadan bir daha cikamayacagimizi hesap edip yemek yemeye karar veriyoruz.

Meydana bakan restorantlardan birine girip hemen siparis veriyoruz. İkimiz de Peru soslu makarna istedik. (Makarna iyi gelir diye dusunerekten). Pek tad alamayarak makarnalarinizi yesikten sonra. Meydanda soyle bir yuruyup odamiza cekildik. Artik duz yatakta dinlenme zamani.