SALERNO

Trip End Jun 03, 2010

Flag of Italy  , Campania,
Tuesday, May 4, 2010

GÜN 6 Hala Salı günündeyiz
 Amalfide yemeğimizden kalktığımızda yağmur başladı fakat ben dönerken artık yol aynalarının ne işe yaradığını çıkarttım ve daha rahat sürmeğe başladım.Hele Ayşe 2 karaf şarap içince işler düzeldi.Rahatça kampa döndük.Ben şarabımı Ayşe cin Toniğini hazırladı.Bir de müzik yaptık.Geç saate kadar oturup yattık .
 Bu arada Salerno Hakkında biraz daha bilgi verelim
Lombard döneminden kalma yapılar arasında bir şatonun yıkıntıları, bir kale kapısı ve bir sarayın kalıntıları sayılabilir. Kentin başlıca anıtı 1076-85 arasında Roberto Guiscardo tarafından yeniden inşa edilen San Matteo Katedrali'dir (845). Efsaneye göre cesedi 10. yüzyılda Salerno'ya getirilen
Aziz Matta'nın mezarı, katedralin altındadır.
Yapımına 1080'e doğru başlanan, ama XVII. yy'ın başında yeniden elden geçirilen dev tapınağın önünde, XII. yy'da yapılmış geniş bir atrium bulunur. İki vaiz kürsüsü ve çok renkli oymalı, kakmalı tunçtan büyük şamdan; 1099'da yapılmış tunç kapılar. Katedral müzesi (XII. yy'da fildişinden yapılmış sunak) ve il müzesi (arkeoloji).

Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli: