Nusa Lembongan

Flag of Indonesia  ,
Monday, November 25, 2013

...Paradis...

Quelques jours sur l'île de Nusa Lembongan, petite île ŕ une heure de bateau de Bali, les journées sont paisibles et reposantes:

-  Levé vers 7h, petit déjeuner en terrasse avec vue sur la mer, deux oeufs et des toasts confiture...

- 8h il est temps de rejoindre le club de plongée, préparer le matériel, charger le bateau puis en route pour le site de plongée...

- 10h petit snack sur le bateau en attendant la seconde plongée...

- 12h nous sommes de retour sur l'île, on décharge le matos, on remplis les carnets de plongée et on discute avec les autres plongeurs des merveilles que nous avons pu voir durant la matinée...

- 14h aprčs une petite douche, repas de midi ŕ base de riz, poisson ou poulet...

- 15h sieste...

- 16h on profite de la plage, plongée tuba, ou on bulle simplement sur notre terrasse privée (10 euros la nuit) en regardant la mer...

- 19h repas du soir (1euro) et cocktails en regardant le soleil se coucher...

- aprčs quelques bičres ŕ notre bar préféré, il est temps de se laisser bercer par le sifflement des vagues en attendant un autre jour au paradis...

Nous avons également eu la chance de plonger avec les raies manta, vraiment extraordinaire de contempler ces monstres (les plus grosses font 3m d'envergure!!!) planer en toute quiétude dans le bleu....les photos ne sont pas de nous mais de notre divemaster et de son appareil de compétition...
Nusa Lembongan est aussi connue pour le fameux Mola-Mola, un poisson lune pélagique qui peut faire une tonne!! Mais ce n'est pas la bonne saison donc nous n'auront pas la chance d'en apercevoir un...

...Ráj...

Pár dní na ostrově Nusa Lembongan, který je vzdálený hodinku na jih od Bali. Následující dny rozhodně nepatří mezi ty vyčerpávající :)

- Budíček kolem 7h, snídaně na terásce s výhledem na moře, dokonce máme štěstí a k snídani si užíváme domácí chléb, pravé máslo a perfektně připravená vejce a la voské oko...to se vám může zdát jako scela normální snídaně, ale věřte mi, že po 6ti měsících v jiho-východní Asii už jsem něco takového nečekala

- 8h čas se připravit na dnešní potápění...maska, regulátor, BCD...všechno naložit na loď a můžeme vyrazit

- 10h první potápění je za námi, teď malá svačinka a šup znovu pod hladinu...

- 12h jsme zpátky na ostrově, vyprat všechen materiál, vyplnit potápěčský denník a dál už jenom klábosíme s ostatními potápěči jaké krásy jsme tentokrát viděli

- 14h obídek ... to se bohužel výrazně nezměnilo i v Indonésii je 99% pokrmů rýže, rýže a opět rýže

- 15h Thomasova oblíbená siesta :)

- 16h trošku opalování a povalování na pláži, šnorchlování nebo jen prostě relax na naší soukromé terase s výhledem na moře (platíme 250 Kč za noc)

- 19h véčeře (25 Kč) pár koktejlů při západu slunce

Čas se jít pořádně prospat, ptotože zítra nás čeká další náročný den v ráji :)

Při našem prvním potápění na Nusa Lembongan jsme měli také velké štěstí a mohli jsme si zblízka prohlédnout Mantu (jinak známý jako Obří rejnok) což byl neuvěřitelný zážitek! Živí se planktonem, takže když už jsme byli na cestě na hladinu, z ničeho nic se jich okolo nás objevilo zhruba 5 a jen tak si kroužili a pochutnávali si na snídani.
Tato oblast je také známá díky Měsíčníku svítivému (jinak také Mola-Mola), který dosahuje až 1 tuny. Je to velmi zvláštní ryba, která byla dříve domorodci uctívána, ale dnes je na pokraji vyhynutí...Bohužel na tu jsme štěstí neměli a nejspíš se sem budeme ještě vrátit :)

Comments

K-S on

Už jsem se bála, že jiný obrázky než podmořský nebudou ;-) No je to nádhera!
Tak ať tu rajskou dřinu pěkně zvládáte!

marie on

ça fait rêver tout ça!!!on pense à vous bien fort sous votre beau soleil:-) gros bisous de ns 3