Our campervan

Flag of New Zealand  , North Island,
Tuesday, December 17, 2013

Notre Ody = campervan

Ca y est! On est enfin en Nouvelle-Zélande! Aprčs 7 mois de vadrouille, nous voici en terre promise. On était un peu désespérés aprčs avoir cherche pendant 3 semaines ŕ contacter des hôtes potentiels sur couchsurfing, on s'était résignés ŕ passer nos premiers jours ŕ Auckland dans une auberge de jeunesse pas cher...mais lŕ miracle, deux jours avant notre départ pour la NZ, un couple de russe nous propose de rester chez eux (encore merci Stan et Larissa).

Ils sont super sympas, ont un appart en banlieue au nord de Aukland, on restera 10 jours chez eux, vraiment une super expérience. Ils nous ont énormément aidés et conseillés pour toutes les choses que nous avons mis 10 jours ŕ faire: achat de voiture, modification de la voiture, equipement camping, obtention d'un numéro d'imposition, assurance voiture, dermato pour Lucie, compte en banque...

Bref nous sommes enfin parés avec notre Honda Odyssey campervan ŕ faire le tour de NZ en compagnie de Max et Jani (deux amis Erasmus) pendant 3 semaines avant de commencer ŕ chercher du travail ŕ Christchurch....

Nous n'avons pas vu beaucoup de la Nouvelle Zélande car trčs occupés avec nos préparatifs, ce que l'on retiens c'est que c'est trčs vert et que les gens ont l'air trčs décontractés et sympa (en particulier les conducteur de bus et les douaniers..).

Pour l'anécdote, la tradition ici veut qu'on passe Noël le 25 midi par un picnic ŕ la plage en famille, chose que nous avons faite avec Stan et Larissa.

Bises ŕ tous et Joyeux Noël!!!

Náš Ody = kempervan

Tak a je to! Po 7 měsících vandrování z místa na místo jsme konečně dorazili do země zaslíbené :) Během posledních 3 týdnů v Indonésii jsme byli dost zoufalí, protože jsme kontaktovali nespočet potencionálních hostitelů, u kterých bychom mohli několik dní zůstat, bohužel to celou dobu vypadalo, že budeme muset v Aucklendu začít pěkně v nějakém hostelu. Ale...zázraky se dějí a 2 dny před odletem nám ruský pár, který žije na NZ už 2,5 roku, nabídl střechu nad hlavou (ještě jednou velké díky Stanovi a Larise).

Stan a Larisa jsou super! Strávíme u nich (na předměstí Aucklandu) celých 10 dní a každý den si říkáme jaké jsme měli štěstí. Dávají nám spoustu rad a tipů, což nám hrozně pomáhá při našich prvních krocích...a hlavně při stavbě našeho nového kemprvanu. Nakonec nám to trvá těch celých 10 dní všechno nakoupit, postavit, sešroubovat a k tomů zařídit daňové číslo, pojištění auto, navštívit kožního lékaře (jenom já) a banku...

Takže huráááá naše Honda Odyssey kempervan (se svými 160 000 km nás stála cca 2000 euro) se můžeme konečně vydat na naší první - 3 týdenní - cestu po Novém Zéladnu ... tentokrát v doprovodu Janči a Maxe (kamarádů z Erasmu), předtím než naplno začneme hledat práci.

Trochu k Vánočním tradicím na NZ...Tady se Vánoce slaví hlavně 25.12. a to tak, že se celá rodina vypraví na pláž, kde si dají piknik. A to samozřejmě "v doprovodu" malého vánočního stromečku...my jsme si tuhle tradici užili se Stanem a Larisou.

Všem VESELÉ VÁNOCE a kdyby jsme se neviděli tak i ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK!!!

Comments

K-S on

Vesele Vánoce!(lehce opožděně) a Šťastný a úspěšný 2014!
Jste dost sikovni, pojízdné bydleni vypadá hodně pekne! Moc si to tam s Duchama :-) uzijte! Držím palce a tesim se na fotky!

Katka on

Lucy a Thomasi, také přejeme krásný nový rok 2014 a užívejte si to na Zélandu!! Katka, Michal a "prcek"

Papa jch on

Super les enfants. Continuez et profitez de tout.
Enjoy. Fill Your eyes with the pure beauty of the world. Feeling the slightest and the fin est. Open Your hands. Open Your hearts. Affections. Dad