Four Mile Beach en Dreamtime

Trip End Jul 01, 2007

Flag of Australia  ,
Monday, June 25, 2007

Port Douglas is een dorpje midden in het regenwoud, en je raadt het nooit: regen... Normaal is het hier nu stralend weer, maar de weergoden willen dat we Belgie niet vergeten. Maar dat kan ons niet binnen houden: wij gaan een wandeling maken over de Four Mile Beach! Die wandelen we ook helemaal af en weer terug. Tijdens de wandeling hebben we nog geluk, want de regen blijft grotendeels over, heel even zien we zelfs het zonnetje.

In de namiddag gaan we naar de Dreamtime walks: een rondleiding door een stukje van het regenwoud door een Aboriginal, Harold. Het is echt ongelooflijk wat hij allemaal weet. Twee identiek uitziende vruchten kunnen een heel ander effect hebben: een is eetbaar, de ander gifitg! Hier heb je echt een ervaren gids nodig om te overleven in het regenwoud. Ondanks de regen is het hier helemaal niet koud, maar we zijn wel zeiknat achteraf. Gelukkig hadden we onze regenjas bij.

Seffens gaan we ons potje koken en dan kaart spelen!