Buenos Aires deel 2

Trip End Jun 21, 2011

Flag of Argentina  , Capital Federal District,
Wednesday, January 26, 2011

Weer zo'n tien dagen later. Op dit moment zitten we in het vliegtuig ergens tussen Buenos Aires en Ushuaia op zo'n 11 kilometer hoogte. Links van mij zit Chantal en rechts van mij Sanne. Ik geloof dat Sanne op dit moment druk is met Spaanse woordjes leren en Chantal is ouderwets een briefje aan het schrijven.

Nadat we de watervallen achter ons hebben gelaten zijn we de afgelopen tijd in Buenos Aires verbleven. De eerste 5 dagen hebben we 1 op 1 lessen Spaans gevolgd. Iedere dag ruim 3 uur Spaans, erg effectief, maar ook erg intensief. Naast de lessen zelf kregen we ook nog huiswerk. Het Spaans gaat bij ons beiden rap vooruit, om jullie een idee te geven: Chantal kan het verstaan en ik kan ongeveer op het niveau van een welbespraakte peuter communiceren. Veel oefenen en gewoon doen blijkt toch voor de meeste progressie te zorgen.

Tijdens de Spaanse lessen verbleven we in het Lime House hostel. Het hostel zelf was erg basis dus geen airconditioning op onze twee persoonskamer. Het is nu hartje zomer in B.A. En dat betekent een gemiddelde temperatuur van rond de 35 graden. De ventilator werkte voor geen meter en het raam open aan de Avenida 9 Julio is zeker geen optie. Deze weg is een van de breedste wegen ter wereld en loopt dwars door de stad. Verkeer, sirenes en toeterende bussen? Een aantal nachtjes dus niet zo heel goed geslapen...

In Nederland hadden we voor een aantal dagen al een andere accommodatie geboekt in Buenos Aires. We zijn dus na 3 dagen Lime hostel verhuisd naar Giorgo's House. Dit bleek een juiste keuze te zijn, want voor maar een klein bedrag meer dan een hostel, verbleven we in een ruim en knus appartement (incl. aircond.) midden in de stad. Ana, de host is een schat van een vrouw en ze doet er werkelijk alles aan om het iedereen naar hun zin te maken.

Sanne (zusje Bas) is afgelopen maandag aangekomen in Buenos Aires. Helemaal leuk! Wij hebben haar natuurlijk opgehaald van het vliegveld en een goede borrel met bubbels ingeschonken. Veel tijd was er niet, want we zijn direct die avond naar een lokaal cultuur centrum gegaan, want daar is iedere maandag La Bomba de Tiempo. Dit is een knallende drumformatie die iedere week andere gastmuzikanten uitnodigt om mee te spelen. Het scheen een van de beste keren te zijn van de afgelopen tijd en het dak ging er dan ook behoorlijk af.

De dag erna zijn we naar het bekende kerkhof gegaan in de buurt Recolleta. Hier ligt onder meer de legendarische Eva Perron (Evita) begraven en andere belangrijke Argentijnse mensen. Na nog een aantal toeristische trekpleisters, hadden we voor Sanne een les Spaans geregeld met z'n drieŽn tegelijk.
Na de les shoppen in Palermo. Dit is natuurlijk erg lastig als backpacker, maar wat doe je als je tas vol zit en je wil toch shoppen? Dan koop je toch gewoon nog een tas! Voor alles is een oplossing. Zowel Sanne als Chantal hebben dan ook beiden een schoudertasje gekocht. Daarna borrelen en monstersteaks eten in La Cabrera en weer borrelen.

Woensdag allemaal rustig opgestart en met de metro richting San Telmo gegaan. Beetje lokale marktjes slenteren, fiets gehuurd naar La Boca en top gelunched in La Riva. Voor nog geen 7 euro een top hoofdgerecht (!), toetje en een drankje.

Die avond kleine borrel gehouden en onze dansschoenen aangetrokken. Eerst nog een paar muzieklessen van Ana en daarna naar de lokale dansschool. Erg leuk, maar dansen is toch niet echt ons ding geloof ik.

Gisteren hebben we - wat mij betreft - een van de leukste dagen gehad tot nu toe. Polo lessen bij Polo Elite. Eerst begonnen we de dag met wat basisvaardigheden, maar al binnen 10 minuten in volle galop over het speelveld heen knallen. Daarna kregen we een mallot (een polo club) en legde Fernando kort de technieken uit om de bal te raken. Dit is niet heel eenvoudig maar na wat vrij oefenen lukt het me toch aardig om de bal in tempo te verplaatsen over het veld. Ook Sanne en Chantal deden het goed. Aan het einde van de dag zijn er twee teams gevormd en hebben we een wedstrijd gespeeld. Echt te gek.

We waren die avond uitgenodigd voor een diner met 12 man in een parilla door Fernando, de instructeur en eigenaar van Polo Elite. Veel internationale mensen, veel vlees, veel wijn en weinig slaap vannacht. Sanne is uiteindelijk nog langer doorgegaan en is met een dame die ook bij het Polo was, met privť chauffeur opgehaald en naar een feestje gegaan.

De komende 25 dagen zullen we rondtrekken in Patagonie en dan ook zeer beperkt toegang hebben tot internet of telefoons.

• You must enter a valid name (" & < > \ / are not accepted).

mama/Sonja on

Io que es una bonita historia y bellas imagenes !
Una vez mas hemos disfrutado.
Mucho amor.

John Drogtrop on

Tenga un rato agradable (of zoiets)