Pantanal - Brazilie

Trip End Jun 21, 2011

Flag of Brazil  , State of Mato Grosso do Sul,
Friday, January 21, 2011

We zijn weer terug in de bewoonde wereld. In kernwoorden zijn de afgelopen dagen als volgt te omvatten: muggen, jungle, moeras, muggen, vogels, capibara's, muggen, safari, krokodillen, muggen en muggen. Oh ja, en rode mieren. Chantal kwam gisteren rennend de lodge in omdat ze foto's aan het maken was bovenop een mierennest. Mede dankzij de tropische deet van onze Nederlandse Pantanal genoten, Miranda en Lotte was het wel erg leuk.

We hebben het Pantanal verkend te paard, te voet, met bootjes en met een jeep. Het begon gelijk goed, want de jeep kreeg pannen. Gelukkig was het op loopafstand van waar we moesten zijn.

Ook hebben we veel piranha's gevangen en het bleek toch maar weer dat dit geen lieverdjes zijn. Pim een andere Nederlander, haalde zijn piranha van de haak en deze beet vervolgens een flinke hap uit zijn vinger. Gelukkig was hij zelf arts en kon de wond goed verbinden.

Nu zijn we weer terug in Campo Grande en liggen aan het zwembad te wachten op onze nachtbus naar Iguazu, de beroemde watervallen in Zuid Amerika. Hier komen we morgen aan.

• You must enter a valid name (" & < > \ / are not accepted).

JackM on

Hartstikke geweldig jullie blog.. het is net alsof ik zelf ook weer in ZA zit....