Antarctica: Foto's en verslag van de laatste dagen

Trip Start Dec 28, 2010
Trip End Jun 21, 2011

Flag of Argentina  , Patagonia,
Monday, January 10, 2011

Inmiddels zitten we terug in het vliegtuig naar BA. We zijn weer veilig terug uit Antarctica. Het was een geweldige reis die onze verwachtingen ver heeft overtroffen. Het is moeilijk om dit dan ook in woorden of zelfs met foto's uit te drukken. We doen toch een poging.

Om een idee te krijgen, we hebben in zo'n 10 dagen tijd ruim 800 foto's genomen. Hiervan hebben we er nog maar 300 over, omdat we alleen de goede foto's bewaren. Jullie krijgen alvast een kleine selectie te zien.
Waar waren we gebleven?

Dag 6: We schreven al dat we 's middags walvissen zouden gaan spotten. Nou en dat hebben we gedaan! We lagen in een stuk water waar honderden Orca's om onze boot lagen, die een goed plan hadden: pingu´ns vangen bij onze boot! Dit scheen zo uniek te zijn dat werkelijk iedereen buiten stond, inclusief de bemanning, expeditiestaff en iedereen foto's maken. Pingu´ns zijn snel en behendig, maar tegen vier reuzen is het binnen vijf minuten gebeurd. Zie foto's, filmpjes komen later.

Dag 7: De eerste bestemming is Deception Island - een vulkanisch eiland, vroeger populair onder wasvisjagers. Iedereen om vijf uur op, want we kunnen zwemmen in Antarctica. Chantal vindt het te koud, maar Bas waagt het samen met nog een aantal anderen. Echt steenkoud (ondanks enige vulkanische activiteit is het water zo'n vier graden). Daarna nog twee landings gedaan met nog meer pingu´ns en korte hikes.

Laatste dagen zijn we teruggevaren en was de Drake geen lake meer, maar hoge golven van een meter of 8. Voelden ons niet 100% maar hebben geen maaltijd gemist (en alles binnengehouden).

Nu hebben we een kleine change of plans, want we gaan morgen naar Uruguay. Beetje chillen, ontvriezen en surfen. Dan zien we wel weer verder ;-)

• You must enter a valid name (" & < > \ / are not accepted).

dollydewolf@live.nl on

grandioos wat jullie zien en mee maken geniet er maar van

kus Oma

Mirjam on

WOW!! Echt te gek zeg, ik ben meer een zonliefhebber, maar van deze paatjes word ik wel jaloers hoor. Geniet er lekker van!

Groetjes,
Mir

Tamar on

He Bas en Chant,
Wat een coole ;) foto's zeg!!! hebben jullie naast de orka's ook walvissen gezien?
Ik kan me goed voorstellen dat jullie nu even lkkr ergens gaan chillen en gaan genieten van de zon!!
Ik zal snel een filmpje maken van de kleine boef zodat jullie kunnen zien/horen wat hij allemaal al te vertellen heeft! Verder geen spannende ontwikkelingen hier. Tot mails dikke xxx van ons

Rob en Henriëtte on

Hoi Chantal en Bas,

Van je moeder de site doorgekregen.
We hebben met veel plezier jullie reisverslag en foto's bekeken. Wat een avontuur zeg, grandioos. Dat jullie genoten hebben is overduidelijk. Zoiets nemen ze niet meer van jullie af.
Geniet lekker van de zon nu en we zijn benieuwd naar de volgende verhalen.
Veel liefs
Rob en Henriëtte

jowie on

jongens wat geweldig, wat een gave platen!!
zeeeer jaloers, laat maar niet aan chris zien want dan moet ik volgend jaar ook;P
mis jullie!! tis raar dat jullie er niet zijn als ik langs t huisje/AH fiets.. :(

groetjes, de buurtjes

mama/sonja on

Vanuit een warm Portugal (20 graden ) hebben wij genoten van jullie " koude beelden" van Antartica. Wat zullen jullie hier warme herinneringen aan over houden .................PRACHTIG !!
Ter info: 1 April a.s is de oplevering hier.
Dikke kus.

Erik Lodenstein on

Dat wordt lastig om te overtreffen. Mochten jullie ook zeehondjes knuppelen;-)

Ik ben ook al aan het dromen over een mooie vakantie.

Barbara on

Echt waanzinnig! Ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en de prachtige foto's bekeken. Helemaal geweldig. Ohhh wat zullen jullie genieten zeg. Heeeerlijk. Ik blijf jullie volgen hoor. Heel veel plezier en GENIET.
Veel liefs en dikke kus,
Barbara en natuurlijk ook van Bassie