Teaültetvényen / Boseong green tea plant

Trip End Aug 31, 2018

Flag of Korea Rep.  , South Jeolla,
Saturday, June 18, 2011

Hááát, a Sporex 찜질방-ban nem aludtam túl jól: maga a létesítmény szuper, de egy adzsumma oltári hangerővel végighorkolta az egész éjszakát, így jobbnak láttam már 5-kor felkelni :-) A reggel viszont nagyon párás és ködös volt, így nem volt értelme fényképező túrára indulni. Helyette a buszállomás felé vettem az irányt és még pont elcsíptem a 6:25-kor induló járatot Boseong városba. Itt található a híres és valóban festői zöldtea ültetvény (Boseong Dawon Tea Plantation, 대한 녹차팥), ahova szinte azonnal indult is egy helyijárat. A buszról leszállva 3 koreai fiú társaságában pásztáztuk végig az ültetvényt, majd a még szezon előtti ürességtől kongó Yulpo strandot. Köszönöm a társaságot! :-) A napot bevégezvén és nagyon álmosan a zöldtea fürdőt most kihagytam, a délutáni járattal visszajöttem Szöulba.

____________________

Well, my night at Sporex 찜질방 was not soooo terrific. The facility is OK, but I had to enjoy the company of an ajumma snoring like hell all night, so I myself did not get much sleep. I decided to end my suffering at 5 a.m. and got up :-) The morning was really misty and foggy, so it made no sense to go for a photo tour in town. Instead I headed towards the bus terminal, where I was lucky enough to catch the first bus leaving to Boseong at 6:25. Boseong is famous for its picturesque green tea plantation (Boseong Dawon Tea Plantation, 대한 녹차팥). As soon as I got there, a local bus was about to leave to the 녹차팥. Getting off the bus I enjoyed the company of 3 really nice Korean guys -  we've visited together the tea plantation and - the still very empty - Yulpo beach. Thanks for the company, guys! :-) Calling it a day and feeling extremely sleepy I passed on the green tea spa experience and came back to Seoul with the afternoon bus.

• You must enter a valid name (" & < > \ / are not accepted).