Cuenca and Ingapirca

Trip End Jul 07, 2011

Flag of Ecuador  ,
Wednesday, September 8, 2010

Nice visit of the third city of Ecuador. Colonizl style and really peaceful. Good place to live in Ecuador.
First visit of an university in the morning and then visit of the city.
Today, visit of Ingapirca after 2 hours bus. It is an archeological place where the Inca and the Caranis build a village to celebrate their union. The mini Machu Pichu from Ecuador

Visite de Cuenca la troisième ville de l'Equateur. Super sympa et jolie avec son style coloniale. La ville est beaucoup plus tranquille que Quito et Guayaquil ce qui fait sont charme.
Première visite d'une université le matin. Hey oui je bosse un peu!!
Aujourd'hui, on est allé visité le site arquéologique d'Ingapirca. Un site Inca retrouvé et reconstitué en partie. Il s'agit du lieux où les Incas et les Caranis se sont reconciliés et ont décidé de s'unifier.

Demain matin grand départ pour le Pérou. Deux jours de bus...

• Please enter a comment.
  • Please provide your name.
  • Please avoid using symbols in your name.
  • This name is a bit long. Please shorten it, or avoid special characters.

Fab on

Bravo messieurs;...
Il est bien loin le temps de St Cham"
Profitez bien et preparez moi une place je démissionne et j arrive