Mpika

Zonked in Zambia, Mpika, Zambia travel blog

Zonked in Zambia

A travel blog entry by 2aussiesglobal

... bar, a disco and a campground you can’t lose. We have had a great run with our campsites up until the present, but Zambia ain’t no tourist magnet so places to camp where you won’t get your washing stolen our your throat cut during the ...

Spotkanie z dziką przyrodą, Mpika, Zambia travel blog

Spotkanie z dziką przyrodą

A travel blog entry by wlodek

Budzi nas ryk hipopotama. Wrażenie ogromne . Zwierzak przechodzi przez camping i idzie do rzeki . Szwed ze strachu wieje do kibla. Wstajemy o 6.00 myjnia kawa i wsiadamy do jeepów po 6 osób. Najpierw chodzimy po rezerwacie i przewodnik ...

Lunch przy fabryce afrykańskich batików, Mpika, Zambia travel blog

Lunch przy fabryce afrykańskich batików

A travel blog entry by wlodek

Pobudka o 6.00 myjnia śniadanie- mleko z płatkami i dwie kanapki z dżemem. Składanie namiotów i odjazd. Wizyta w szkole - uczestniczymy w lekcji angielskiego i na koniec zostawiamy prezenty w postaci wcześniej zakupionych ...

Kafue to Lusaka and Mpika, Mpika, Zambia travel blog

Kafue to Lusaka and Mpika

A travel blog entry by ru.benpabst

... 15.30. The road North between Lusaka and Kapiri Mposhi is very busy with heavy trucks, probably heading to the copperbelt of  Zambia.  There also seems to be controlled stops and speed bumps in the road at every village, i.e about every 10 km. ...