Yanque

Yanque Travel Blogs (31)
Heaven at 4800 meters  - Colca Canyon, Ichupampa, Peru travel blog

Heaven at 4800 meters - Colca Canyon

A travel blog entry by everywhere

This is a top pick!

... are quite shy but friendly and very kind and thoughtful.  Everywhere we go we are learning how important community is here in Peru.  Many places half a person's income goes to the community, half of what is left goes to their family and ...

Coca Leaves and Condors, Coporaque, Colca Canyon, Peru travel blog

Coca Leaves and Condors

A travel blog entry by christine_wilde

One of the main reasons for visiting Arequipa is its proximity to Colca Canyon, a huge rift in the landscape twice as deep as the Grand Canyon. Colonial and traditional cultures collide; the many towns dotted throughout the valley bear distinctly spanish ...

Trek del Colca, journee 1, Yanque, Peru travel blog

Trek del Colca, journee 1

A travel blog entry by bourlingueur

... soleil tombe vite et nous finnissons le trajet de nuit. Nous trouvons un petit hostel de quelques chambres, la Casa turistica. Yanque est une jolie petite ville qui semble riche avec une immense place principale et une eglise coloniale. Nous nous faisons ...

Colca Canyon, Yanque, Peru travel blog

Colca Canyon

A travel blog entry by camille_simon

... 'es, suivie par un plouf dans une piscine d´eau themale, cette fois moins peuplée que celles de Baños en Equateur. De retour à Yanque, où se trouvait notre hostal, nous nous sommes payés le meilleur repas préparé maison au Pérou: soupe de quinoa, ...