Pylos

West to the Ionian Sea, Marathopoli, Greece travel blog

West to the Ionian Sea

A travel blog entry by tandc2007

... French and Russian naval ships sank almost the entire Ottoman fleet during the Greek War of Independence - a crucial point in Greece winning its independence from the Ottomans (unfortunately the Brits, French and Russians weren't actually at war with the ...

Meer geschiedenis, meer forten, Pylos, Greece travel blog

Meer geschiedenis, meer forten

A travel blog entry by psteerenberg

... , een paar rondjes om de boot, voor we ons opmaken voor de dag. Eerst gaan we wat boodschappen doen in het plaatsje Pylos en daarna bekijken we met de bemanning van de Kerennne het kasteel Niokastro (New Castle) ter onderscheiding van Pilif Navarino (old ...

At Leisure in Pylos, Pylos, Greece travel blog

At Leisure in Pylos

A travel blog entry by denfrancis

... another 4 years! Business over and I can enjoy a meal out and time to rest in this beautiful town.  A wander around Pylos is always rewarding.  From the town square by the sea, I can walk up though the town along a winding street past ...

Contacten, Pylos, Greece travel blog

Contacten

A travel blog entry by stijnmarieke

Katakolon, 25 mei 2010 De Ionische eilanden, aan de westkust van Griekenland, liggen achter ons. Het voelt alsof we aan een heel nieuw deel van onze tocht beginnen, wat in zekere zin ook zo is.  De oversteek naar de Peloponissos hebben we gisteren ...